Kuidas koostada efektiivne turundusstrateegia väikeettevõttele
Väikeettevõttele mõeldud turundusstrateegia on võti edukaks arenguks ja nähtavuse suurendamiseks. Jagan selles postituses samme, kuidas koostada efektiivne turundusstrateegia, mis toetab sinu tegemisi pikas perspektiivis.
Miks on turundusstrateegia oluline väikeettevõttele
Turundusstrateegia on oluline, sest see aitab määratleda selgeid eesmärke ja suunata tegevusi nende saavutamise suunas. See loob tugeva aluse brändi arenguks ja aitab eristuda konkurentidest.
Brändikuvand on igal ettevõttel niikuinii klientide peas olemas, aga siin on sinu võimalus võtta ohjad enda kätte ja suunata ise, millises suunas see kuvand liigub. Lisaks on ilma plaanita toimimine nagu pimedas kobamine ja ma olen kindel, et lõpuks tõded ikkagi, et vajad plaani!
Sihtgrupi määratlemine
Sihtgrupi määratlemine on võti, mõistmaks, kellele me oma toodet või teenust müüme. See võimaldab meil kohandada sõnumeid ja turunduskanaleid vastavalt sihtrühma vajadustele.
Oled ilmselt kuulnud seda vana-head tsitaati, et "kui turundad kõigile, siis ei turunda sa tegelikult mitte kellelegi". Sa pead mõtlema välja, kellega sa räägid ja kus kohas ehk millises kanalis ta kõige rohkem enda aega veedab.
Eesmärkide seadmine
Eesmärkide seadmine aitab suunata pingitused õiges suunas. Need peaksid olema konkreetsed, mõõdetavad, realistikud ehk saavutatavad, relevantsed sinu ettevõtte jaoks ning ajakohased (SMART mudel). Näiteks võib eesmärk olla suurendada müüki 20% võrra järgmise kvartali jooksul.
Kanali valik ja sotsiaalmeedia
Õigete turunduskanalite valik on kriitilise tähtsusega. Väikeettevõtte jaoks võib sotsiaalmeedia olla suurepärane platvorm, kus suhelda otse sihtrühmaga. Oluline on valida kanal(id), kus sinu sihtrühm kõige rohkem aega veedab.
Kui sa seda valikut ei tee, siis veedad liiga palju tunde kõikides kanalites, multi-taskides, ja lõpuks ei jõua sa enda päris ettevõtmisega tegeleda.
Eelarve ja ressursid
Turunduseelarve mõistlik planeerimine on võtmetähtsusega, eriti väikeettevõtjale. Sa pead hindama, kui palju sul on raha võimalik investeerida ning leidma kuluefektiivsed viisid turundustegevuste rakendamiseks.
Võimalusel pea nõu kellegagi, kes on seda varem teinud.
Analüütika ja optimeerimine
Analüütika abil saab jälgida turundustegevuste tulemusi. Kui näed, mis toimib ja mis mitte, saad teha vajalikke kohandusi ja eelarve ümbersuunamisi.
See võimaldab olla paindlik ja kohandada strateegiat vastavalt tegelikkusele.
On oluline teha kord kuus väike check-up tulemustes, et saaksid kohe valutult reageerida, sest hilisemad vigade parandused võivad osutuda kalliks nii ajas kui rahas.
Kogukonna kaasamine ja suhtlus
Väikeettevõtte jaoks on kogukonnaga suhtlemine võimalus luua tugevaid sidemeid klientidega. Regulaarne suhtlus, küsitluste läbiviimine ja nende tagasiside kuulamine aitavad luua usaldusväärset brändi ja tõelist "fännibaasi," kes jäävad sinuga.
Kokkuvõtteks
Turundusstrateegia on oluline osa väikeettevõtte kasvu ja nähtavuse suurendamise teekonnast. See aitab liikuda selge fookusega õigete inimesteni ja loob edu suuremaks kasvamiseks!
Kui soovid oma turundusstrateegiat täiustada või vajad personaalset nõustamist, siis võta minuga ühendust. Olen valmis arutama sinu ettevõtte vajadusi ja leidma koos lahendusi.
Minu kontakti leiad kodulehe all servast või kontakti lehelt.
LOOVSTRAT
Koostöös sinuga - loovad, strateegilised ja haruldased lahendused sinu ettevõtmistele